niedziela, 15 stycznia 2017

Raz do roku wielkie święto.

Jak co roku kibicuję Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy. To jest wspaniałe, że gra już 25 raz!
To - wspólne i piękne działanie pozwala pomóc przetrwać straszne czasy. Daje wiarę i daje moc!

U nas każdy sobie opłaca swoją składkę. Do wczesnego południa uczyniliśmy to ja, mąż i składka za kota. Późnym popołudniem na łowy za wolontariuszami po pracy ruszył syn. Syn ma ofiarować składkę za siebie i psa. Teraz trzeba na wolontariuszy zapolować, ale na szczęście ja znalazłam harcerzy w markecie i chyba tam na niego będą czekać.

Brawo Orkiestro! Trzymaj się i czyń dobro dalej!
Za chwilę Światełko do Nieba!!! Czekamy z radością!!!!

15 komentarzy:

  1. Wybacz Aniu, ale mam odmienne zdanie.
    Owsik jest specem od mediów i na tym opiera swoje działanie.
    Robi to dobrze :)

    Ale poczytaj tutaj: https://www.siepomaga.pl/zdazyczpomoca
    Fundacja Dzieciom "Zdążyć z Pomocą" - 144 082 857,97
    PAP/ Andrzej Wiktor / PAP/ Andrzej Wiktor
    Fundacja Dzieciom "Zdążyć z Pomocą" - 144 082 857,97

    Ta fundacja, to prawdziwy rekordzista i najchętniej wspierana 1 procentem podatku dochodowego organizacja pożytku publicznego. W ubiegłym roku w ten sposób zebrała prawie 145 mln zł, czyli dwa razy więcej niż Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy w ramach całego 24. Finału.

    Daje do myślenia ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Izo z Kidowa... ale takich zmian nazwisk sobie nie życzymy. Im więcej takich akcji, tym lepiej i nie ważne kto zbiera.
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Isiu - ale co ja mam wybaczać? To super, że są inni. To wspaniale, że nie tylko Owsiak, ale Zdążyć z Pomocą, Akogo i wiele innych. Każdy może znaleźć dla siebie cel. Kilka razy i my wspomogliśmy Zdążyć z Pomocą, ale dziś to świeto Orkiestry. Cieszę się z nimi po prostu :)I niech tak zostanie - niech jest kilkanaście fundacji, i niech się nie zagryzą między sobą :)

      Usuń
    3. Aniu, jest sporo fundacji, które robią bardzo wiele wspierając potrzebujących bez konieczności robienia z tego szumu.
      Ten szum mi najbardziej przeszkadza. Nie podoba mi się, że dziciaki stoją na mrozie a rozdział funduszy nie jest transparentny :( Również to, że gminy wydają nasze pieniądze na organizację wielkiego show a mogłyby je prznaczyć przecież bezpośrednio na szpitale...

      @Emilio, to literówka.

      Usuń
    4. Isiu - masz prawo mieć swoje zdanie. Jak pisałam, ja wolontariuszy musiałam szukać, na mrozie (okolice 0 u nas, raczej na plusie było) nie trafiłam na żadnego. Myślę, że to przesadna opinia o staniu dzieci na mrozie, bo zawsze dyżury były rotacyjne, ale może takie sytuacje uwięzienia dzieci na trzaskającym mrozie były i zejście z posterunku karano sadystycznie. Wierz mi, w naszej okolicy jest kilka rodzin, które znam i te dzieci żyją mimo corocznego udziału w wolontariacie. Ale podkreślam - masz prawo mieć takie a nie inne zdanie, mogłaś być świadkiem innego zachowania, masz prawo mieć obawy i wątpliwości. Na szczęście udziały są dobrowolne i można wybierać. Sukces jednakoż musi mieć przekaz i informację - w dzisiejszych czasach trudno byłoby cokolwiek zdziałać bez show. To narzędzie jest sprawnie wykorzystywane przez pro i anty. Każdy powinien mieć swój rozum. I jeśli masz inne zdanie to należy to uszanować. I tyle. Co do gmin. Hmm, jak nie ma potrzeby to nie wydadzą, zawsze jest jakiś inny cel. Na szpitale nie wydadzą. Czasem aby zarobić trzeba wydać, najczęściej tak jest. Czasem na sukces trzeba pożyczyć, wydać ostatnie pieniądze. Ściskam serdecznie :), to tylko kilka dni w roku zabawy hałaśliwej. To jak ze strzelaniem w Sylwestra. Mija. Jedni mają żal, że za głośno było i śmietnik został - inni wspominają spotkanie z przyjaciółmi i że tak fajnie było. Jeszcze inni bawili się świetnie, ale race im ręce poparzyły. Nie dogodzisz :)

      Usuń
    5. Jest cała masa innych fundacji, ale żadna z nich nie spowodowała, że tylu ludzi ruszyło swoje 4 litery, żeby komuś pomóc i pokazać, że pomaganie może być fajne i ma sens. Każdy działa inaczej, jedni robią szum, inni w ciszy.
      Fundacja jak każda inna musi być transparentna, rozliczenia finansowe masz na stronie WOŚP - jeśli widzisz jakieś nieścisłości, to wal do prokuratury.

      Usuń
    6. Tak jeszcze pomyślałam, że wiele fundacji dostaje sporą dawkę hejtu: np. obrońcy zwierząt za to, że zajmują się zwierzętami, a nie głodującymi dziećmi; szlachetna paczka za to, że czasami trafia do rodzin-nierobów; Caritas za to, że nawet tam zdarzają się oszuści. Grunt to chyba nie przejmować się i robić swoje, jeśli przynosi to pożytek.

      Usuń
  2. Ja Kankanko też kibicuję Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy,jest nie tylko medialna,ale i skuteczna,pomaga najbardziej bezbronnym i pilnuje tego, by zakupiony sprzęt trafił właśnie do nich.Wielu osobom uratowano życie dzięki sprzętowi oznaczonemu serduszkiem. Jeżeli szpital zmienia jego przeznaczenie,to jest odbierany. Różnego rodzaju fundacje zbierają duże pieniądze, ale między innymi są one przeznaczane na ogromne pensje dla ich pracowników. Umiejętne rozdysponowanie zebranych funduszy jest bardzo ważne,za to cenimy Jurka Owsiaka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Emilio - a nie wiem o co chodzi? Iza login zmieniła?

    OdpowiedzUsuń
  4. Iwonko - ja jako szarość ostatnia mogę mieć nadzieję, że grosz dany nie będzie marnowany. Jak dotąd nie mam zastrzerzeń. Owsiak nie posiada pod łóżkiem wytwórni papieru, nalepek, prądu itp. No nawet po kosztach trzeba zapłacić. Istnieje 25 lat. Gdyby to był przekręt to dawno całe towarzystwo by siedziało.

    OdpowiedzUsuń
  5. Już wiem na co uwagę zwróciła Emilia, wpatrywałam się i chyba chodzi o nazwisko Owsiaka. Sądzę, że to przypadek. Nie zabijajmy się :). O nas nikt nie zawalczy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Powiem tyle, jest wiele organizacji charytatywnych i każdy może sobie wybrać dowolną. Ja wybrałam Orkiestrę, a 1% daję na zwierzęta. To mój wybór i nikomu nie mówię, że jest najlepszy i jedyny. Dlatego chciałabym, żeby inne osoby to uszanowały i nie mówiły, że nie powinnam wspierać Orkiestry bo są inne lepsze organizacje. Sprzęt od Orkiestry na przemyskim Oddziale Intensywnej Opieki Kardiologicznej uratował życie mojej matce. Wolontariusze chętnie biorą udział w zbiórce. A że forma nie każdemu odpowiada?-cóż. Jestem zniesmaczona tym co się działo, albo nie działo przy okazji tegorocznego finału. Czy naprawdę musimy wszystko zohydzać? Mam duży szacunek do Jurka Owsiaka, że nie daje się pokonać przeciwnościom.
    Serdeczne pozdrowienia ze stryszku.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...